Environmentalist

Environmentalist


دلقک ماهي


طرح استراليا براي احداث بزرگترين شبکه پارک‌هاي دريايي
مقامات استراليايي در نظر دارند در يک طرح ويژه و جديد، بزرگترين شبکه پارک‌هاي دريايي در جهان را به منظور حفاظت از گونه‌ها و زيستگاه‌هاي آسيب‌پذير احداث کنند.

به گزارش ايسنا، هدف از اجراي اين طرح، حفاظت از آبهاي يک منطقه‌‌ اقيانوسي وسيع تقريبا معادل مساحت کشور هند و در عين حال ايجاد ممنوعيت ها و محدوديت‌هاي بيشتر براي اکتشافات نفتي و گازي و محدود ساختن صيد تجاري در برخي از آسيب پذيرترين زيستگاه‌هاي دريايي است.
به گزارش اسکاتمن نيوز، با اجراي برنامه جديد، مناطق حفاظت شده دريايي استراليا از 27 منطقه به 60 منطقه افزايش خواهد يافت و به اين ترتيب حدود يک سوم از کل آبهاي اين کشور را شامل خواهد شد. خبر احداث اين شبکه عظيم درست يک هفته پيش از آغاز يکي از بزرگترين اجلاس‌هاي سازمان ملل در عرصه توسعه پايدار و مقابله با تغييرات جوي که قرار است در «ريو دو ژانيرو» با حضور بيش از 130 تن از سران کشورها و دولت‌هاي برگزار شود، اعلام شد.
«توني بورک»، وزير محيط زيست استراليا در اين باره تاکيد کرد: مناطق حفاظت شده جديد از منطقه «پرت کانيون» در جنوب غرب تا «جزيره کانگورو» در ساحل جنوبي کشور را شامل مي‌شود اما منطقه اصلي براي حفاظت يا به اصلاح «جواهر اين تاج»، درياي کورال است که «صخره مرجاني بزرگ استراليا» يا Great Barrier Reef را در شمال شرقي استراليا دربرمي‌‌گيرد.
به گزارش ايسنا، با اين حال طرح جديد، مخالفان و منتقداني نيز در ميان گروه‌هاي محيط زيستي، لابي‌هاي مستقل و يا سياستمداران احزاب مخالف داشته است. برخي از اين منتقدان معتقدند که اقدام فوق، تاثيرات مخربي برجاي خواهد گذاشت و بيش از همه، جوامع ساحلي از اين طرح متضرر خواهند شد. اين در حالي است که در ابتداي ماه جاري ميلادي (ژوئن) سازمان ملل در گزارش جديدي هشدار داده بود که صخره‌هاي مرجاني بزرگ استراليا به دليل رشد صنعتي در اين مطنقه در معرض خطر و آسيب ديدگي هستند و بايد ظرف سال آينده در فهرست ميراث جهاني و جزو زيستگاه‌هاي در معرض تهديد، وارد شود.


 کد خبر :7409// www.iren.ir //


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com